Reklama na ekranach LED, czy też reklama na telebimach na stała wpisuje się już w nasz reklamowy krajobraz – w niemal każdym większym mieście możemy znaleźć obecnie przynajmniej kilka ekranów tego typu. Zanim jednak zdecydujemy się na uruchomienie własnej kampanii reklamowej właśnie na ekranach diodowych LED, czy też na telebimach, warto wstępnie wytypować potencjalne lokalizacje, które byłyby warte naszej uwagi – nie każdy telebim, czy ekran LED zapewniają taką samą skuteczność!
Pomimo tego, że w niemal każdym badaniu i statystyce dotyczącej efektywności ekranów diodowych i telebimów w stosunku do tradycyjnych, statycznych form reklamy, wyniki są bardzo zbliżone i wskazujące na większy potencjał reklamowy dynamicznych form reklamy w przestrzeni miejskiej, to pomija się w nich różnice dotyczące konkretnych lokalizacji jako oczywiste.
Efektywność a lokalizacja?
Różnice wynikające z lokalizacji mogą być czasami dość subtelne , należy przy tym jednak pamiętać, że atrakcyjność samej lokalizacji przekłada się również na koszty wynajęcia powierzchni na danym ekranie – im jest on atrakcyjniejszy dla potencjalnego odbiorcy, tym przyjdzie nam zapłacić więcej za taką samą kampanię reklamową.
Przy wyborze konkretnego ekranu nie skupiajmy się raczej na jego wielkości – nawet najmniejszy ekran w dobrej lokalizacji i przy dobrym ustawieniu będzie widoczny dla każdego i będzie przynosił wymierne, handlowe rezultaty.