Billboard, czy ekran diodowy LED/telebim?

Od jakiegoś czasu przedsiębiorcy zaczynają przykładać znacznie większa uwagę do swoich kampanii marketingowych – dzisiaj reklama ma nie tylko wyglądać, ale musi być przede wszystkim efektywna i przekładać się na zwiększenie sprzedaży. Czy rozwój branży marketingowej, a tym samym stosowanie w niej nowych technologii ma swoje przełożenie na efektywność reklam? Czy tradycyjny billboard może jeszcze konkurować z reklamami wyświetlanymi na ekranach LED, bądź na telebimach?

Efektywność reklam
Skuteczność reklamy najprościej zbadać poprzez sprawdzenie jej zauważalności i zapamiętywalności przez przypadkowe osoby. Reklama na telebimach, a tym samym reklama na ekranach LED doczekały się wielu badań mających na celu sprawdzenie ich faktycznej skuteczności. Były one przedmiotem badań agencji Arbitron, czy również międzynarodowej organizacji POPAI. W obu przypadkach wyniki były jednoznaczne – dynamiczna reklama wyświetlana w postaci zmiennych obrazów na ulicy cieszyła się znacznie większą popularnością niż reklamy na billboardach. POPAI pokusiło się o pójście krok dalej i wykazało również, iż produkty reklamowane na ekranach LED, czy też telebimach notują ponad dziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży!

Wnioski?
Wnioski są zatem proste – badania jednoznacznie wskazują ekrany LED oraz telebimy jako przyszłość ulicznego marketingu, który powinien rozwijać się właśnie w tą stronę. Należy jednak pamiętać o tym, że zbyt duże nagromadzenie tego typu nośników na stosunkowo niewielkim obszarze może w dłuższej perspektywie przynieść spadek zainteresowania potencjalnych odbiorców – mogą się je podświadomie pomijać. Warto wykorzystać zatem potęgę tego typu reklamy i nie czekać z uruchomieniem naszych kampanii marketingowych!

adminBillboard, czy ekran diodowy LED/telebim?